Route 1 Self Storage - White Marsh

Address
8115 Perry Hills Rd Baltimore MD 21236
Reviews
4.075 32
Call to book now
Get Directions

Available Units

5' x 5'
5' x 10'
5' x 15'
10' x 10'
10' x 15'
10' x 20'
10' x 30'
5' x 5' Unit
  • covered
  • alarm
  • premium unit
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
5' x 5' Unit
  • covered
  • alarm
  • climate controlled
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
5' x 10' Unit
  • covered
  • alarm
  • premium unit
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
5' x 10' Unit
  • covered
  • alarm
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
5' x 10' Unit
  • covered
  • alarm
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
5' x 10' Unit
  • covered
  • alarm
  • climate controlled
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
5' x 10' Unit
  • covered
  • alarm
  • climate controlled
  • premium unit
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
5' x 15' Unit
  • covered
  • alarm
  • drive up access
  • outdoor access
  • light in unit
  • floor 1
  • roll up door
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
5' x 15' Unit
  • covered
  • alarm
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
5' x 15' Unit
  • covered
  • alarm
  • climate controlled
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
10' x 10' Unit
  • covered
  • alarm
  • drive up access
  • outdoor access
  • light in unit
  • floor 1
  • roll up door
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
10' x 10' Unit
  • covered
  • alarm
  • premium unit
  • light in unit
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
10' x 10' Unit
  • covered
  • alarm
  • light in unit
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
10' x 10' Unit
  • covered
  • alarm
  • climate controlled
  • light in unit
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
10' x 10' Unit
  • covered
  • alarm
  • climate controlled
  • premium unit
  • light in unit
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
10' x 10' Unit
  • covered
  • alarm
  • climate controlled
  • drive up access
  • outdoor access
  • light in unit
  • floor 1
  • roll up door
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
10' x 15' Unit
  • covered
  • alarm
  • drive up access
  • outdoor access
  • light in unit
  • floor 1
  • roll up door
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
10' x 15' Unit
  • covered
  • alarm
  • premium unit
  • light in unit
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
10' x 15' Unit
  • covered
  • alarm
  • climate controlled
  • light in unit
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
10' x 15' Unit
  • covered
  • alarm
  • climate controlled
  • premium unit
  • light in unit
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
10' x 15' Unit
  • covered
  • alarm
  • climate controlled
  • drive up access
  • outdoor access
  • light in unit
  • floor 1
  • roll up door
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
10' x 20' Unit
  • covered
  • alarm
  • drive up access
  • outdoor access
  • light in unit
  • floor 1
  • roll up door
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
10' x 25' Unit
  • covered
  • alarm
  • drive up access
  • outdoor access
  • light in unit
  • floor 1
  • roll up door
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month
10' x 30' Unit
  • covered
  • alarm
  • drive up access
  • outdoor access
  • light in unit
  • floor 1
  • roll up door
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
First Month Free
per month

Facility Hours

Sun
11:00 AM - 3:00 PM
Mon
9:30 AM - 6:00 PM
Tue
9:30 AM - 6:00 PM
Wed
9:30 AM - 6:00 PM
Thu
9:30 AM - 6:00 PM
Fri
9:30 AM - 6:00 PM
Sat
8:30 AM - 5:00 PM
Sun
6:00 AM - 10:00 PM
Mon
6:00 AM - 10:00 PM
Tue
6:00 AM - 10:00 PM
Wed
6:00 AM - 10:00 PM
Thu
6:00 AM - 10:00 PM
Fri
6:00 AM - 10:00 PM
Sat
6:00 AM - 10:00 PM

Features & Amenities

  • 24-hour access (with manager approval, for additional $%s per month)
  • Free use of truck (tenant must refuel, $25.00 truck insurance fee)
  • Fenced and lighted
  • Video cameras on site
  • Electronic gate access
  • Handcarts available
  • Moving supplies for sale
  • Manager lives on-site
  • Email billing available
  • Accepts mail/packages for tenants
  • Rent due on 1st of each month
  • Auto-pay available
  • Insurance required
  • Insurance available
  • Homeowners/renters insurance accepted
  • Allow 18-wheeler dropoff
  • Has 18-wheeler alleys

Facility's Fees & Requirements

  • Facility Administration Fee: $22.00
  • Insurance: Required

Additional Info from Facility

Customer Reviews

4.075 32
June 11th, 2015
GREAT PLACE AND PEOPLE!!!
People were really professional and courteous .
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
5/5 (extremely secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
April 27th, 2015
everything went as planed
The attendant was great had everything ready for me got paperwork done quickly so I could move in.
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
5/5 (extremely secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
April 24th, 2015
Easy to deal with. Very helpful, even on a busy day.
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
4/5 (very secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
April 19th, 2015
Excellent!
I had reserved another unit in another storage place just by googling. I had a truck full of stuff and was there for my scheduled appt. and no one was there! I'm sooooo glad because then I went to route 1 storage and everything was PERFECT! The gentleman there was so nice and polite and very professional!
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
4/5 (very secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
April 10th, 2015
Very convenient for us to arrange shippings
I am very happy to use this service while we are worrying about finding a transition storage spot. I have many deliveries going on and this service provides help to allow delivery happening without my presence. It saves a lot of trouble. Thank you.
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
5/5 (extremely secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
April 8th, 2015
Convenient, clean, easy access
This storage facility is modern, clean, seems relatively safe and secure, and the folks are easy to deal with.
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
4/5 (very secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
January 6th, 2015
Good
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
4/5 (very secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
August 28th, 2014
I love the guy that runs the place.
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
5/5 (extremely secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
July 11th, 2014
:D great price
i recently fount myself with some items that were to big and bulky to safely lift into my attic. i shopped around area storage units in dundalk most were highly expensive for a small unit. i stumbled upon rout 1 storage and was so happy to see they had a reasonable price for a unit. I reserved online and went in the next day to move in. the service was great and while its a little farther than i would have preferred i still can beat the price.
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
4/5 (very secure) Security
5/5 (outstanding) Service
3/5 (average) Cleanliness
January 14th, 2014
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
4/5 (very secure) Security
5/5 (outstanding) Service
4/5 (clean) Cleanliness
January 30th, 2013
Secure, helpful staff, great price!
Will highly recommend this storage facility to others. Exceptional staff and facility.
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
5/5 (extremely secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
September 26th, 2012
Great Place!
I highly recommend Route 1 Self Storage. The staff are professional and the manager, Barry, has always provided excellent customer service. The prices are reasonable and they have a variety of different sized units to suit your individul needs.
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
5/5 (extremely secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
September 20th, 2012
Great place
What a great place. Was clean and the manager treated me very kind. The gated facility made me feel safe and my belongings secure. If I ever need to errant another storage unit I will defiantly use Rt 1 self storage .. THANK YOU.
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
5/5 (extremely secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
November 24th, 2013
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
4/5 (very secure) Security
3/5 (helpful) Service
4/5 (clean) Cleanliness
May 11th, 2015
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
4/5 (very secure) Security
3/5 (helpful) Service
4/5 (clean) Cleanliness
April 30th, 2015
Good storage facility
Good storage facility. Employees work with you for best situation.
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
4/5 (very secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
February 3rd, 2015
affordable quality facility
Great hours clean grounds couldn't find a better price in the area. Close to I95 and 695 very convenient
Recommended: No
0/5 (unfair price) Price
0/5 (not at all secure) Security
0/5 (very unhelpful) Service
0/5 (very dirty) Cleanliness
December 8th, 2014
very satisfied great value convenient hours 5x5 is very small though I feel as if we may need to upgrade to a larger unit.
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
4/5 (very secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
August 30th, 2014
Pleased
I found this unit online and was very happy. I was able to get a truck which I needed. The staff was very friendly and helpful. The price is great even though I do not like that you can not get prorated for a partial month. Route 1 was there for me until I can get my things together as I have downsized.
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
3/5 (secure) Security
4/5 (very helpful) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
November 26th, 2013
my experience was good. There were things I forgot to purchase and everything I need I was able to buy it at the facility.
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
4/5 (very secure) Security
4/5 (very helpful) Service
4/5 (clean) Cleanliness
November 4th, 2013
Route 1 Self Storage at White Marsh is a decent place to store your belongings. The customer services is outstanding and they really try to help you. The fact that they let you use their 14 foot truck with (8) blankets, and a dolly for only $25.00 is really worth renting at Route 1 - White Marsh.
Recommended: Yes
3/5 (fair price) Price
3/5 (secure) Security
5/5 (outstanding) Service
3/5 (average) Cleanliness
Manager's Response November 4th, 2013
Thank you for your feedback Veronda. We are thrilled to have you as a customer at Route 1 Self Storage and are glad that our Free Truck was useful to you. We truly appreciate your business. Thank
September 6th, 2013
SO FAR SO GOOD
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
4/5 (very secure) Security
4/5 (very helpful) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
August 3rd, 2013
Good layout. Very easy to move into
Recommended: Yes
3/5 (fair price) Price
4/5 (very secure) Security
4/5 (very helpful) Service
4/5 (clean) Cleanliness
May 22nd, 2013
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
3/5 (secure) Security
5/5 (outstanding) Service
4/5 (clean) Cleanliness
February 19th, 2013
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
4/5 (very secure) Security
5/5 (outstanding) Service
4/5 (clean) Cleanliness
January 2nd, 2013
Great Location!
Good value, nice size selections.
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
5/5 (extremely secure) Security
5/5 (outstanding) Service
4/5 (clean) Cleanliness
March 11th, 2014
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
3/5 (secure) Security
5/5 (outstanding) Service
3/5 (average) Cleanliness
January 14th, 2014
Paperwork took a while. They forgot to give me the first month rent for free and couldnt refund the charge so they gave me month#2 for free instead. Hopefully I'll end up needing it for at least 2 month now.
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
2/5 (somewhat secure) Security
2/5 (somewhat unhelpful) Service
4/5 (clean) Cleanliness
May 7th, 2013
First time user, was OK, the entrance to the units has a small step that the carts will not go over, that shold be fixed. All units should have some light in them, the hallway is too dim to help much.
Recommended: Yes
3/5 (fair price) Price
4/5 (very secure) Security
4/5 (very helpful) Service
4/5 (clean) Cleanliness
Manager's Response May 7th, 2013
Jim, Thank you for storing with us and thank you for your feedback. We take great pride in our facility and will be immediately addressing your concerns and making every effort to improve upon your comments. Thank you. Route 1 Self Storage White Marsh
February 5th, 2013
This facility is great and easily accessible. The carts however seem to be in need of a bit of maintenance. The only one we found in our unit was hard to push/pull and looked like the little tires were about to fall off.
Recommended: Yes
0/5 (unfair price) Price
4/5 (very secure) Security
4/5 (very helpful) Service
4/5 (clean) Cleanliness
June 23rd, 2014
Poor Customer Service
I spoke with Don at this facility and he was not helpful at all. The payment is due the 1st of every month. I called to let them know that we will only need to storage unit until July 6th and asked if we could pay for only half of the month. They will not allow this and we are stuck paying an entire month for only 6 days out of the month. I asked if we paid the full month on the 1st and get refunded half and still will not work with us. They only want your money! Don't use them!
Recommended: No
2/5 (a little steep) Price
3/5 (secure) Security
1/5 (very unhelpful) Service
3/5 (average) Cleanliness
Manager's Response June 23rd, 2014
Your feedback is appreciated. Our Rental Agreements are on a month to month basis and we, like most other storage facilities, require payment in full in advance of each month. Our system does not allow us the ability to take a payment for less than a full month. We are sorry that you found our service less than acceptable. Please note that given that you were looking to rent the unit for only six days, we would have had to take payment in full for the month and then we, as we do in many cases, would have refunded you the remainder of the month's rent, provided you vacated on the sixth day. It is our intention to provide the best possible customer service and to comply with Maryland lien laws as well as to protect the payments made by our customers. Thank you again for your feedback.
April 20th, 2015
Great customer service.very secure location.
The employee at the storage facility was very personable and he even made sure I got my free month.other places that I have rented from would invariably tell me that I didn't qualify for my free month.i was very impressed. I would recommend this facility to a friend !
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
5/5 (extremely secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness