Your Storage Place - San Antonio - Fredricksburg Rd.

Address
8029 FREDERICKSBURG RD SAN ANTONIO TX 78229
Reviews
3.755 10
Call to book now
Get Directions

Available Units

5' x 5'
5' x 10'
5' x 15'
10' x 10'
10' x 15'
10' x 20'
10' x 30'
5' x 6' Unit
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
50% OFF 2 MONTHS
per month
5' x 10' Unit
  • drive up access
  • outdoor access
  • floor 1
  • roll up door
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
per month
5' x 10' Unit
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
50% OFF 2 MONTHS
per month
6' x 10' Unit
  • drive up access
  • outdoor access
  • floor 1
  • roll up door
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
50% OFF 2 MONTHS
per month
10' x 10' Unit
  • drive up access
  • outdoor access
  • floor 1
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
50% OFF 2 MONTHS
per month
10' x 10' Unit
  • drive up access
  • outdoor access
  • floor 1
  • roll up door
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
50% OFF 2 MONTHS
per month
10' x 15' Unit
  • drive up access
  • outdoor access
  • floor 1
  • roll up door
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
per month
10' x 15' Unit
  • drive up access
  • outdoor access
  • floor 1
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
50% OFF 2 MONTHS
per month
8' x 20' Parking space
  • outdoor access
  • floor 1
  • Household Storage Only (No Vehicles)
50% OFF 2 MONTHS
per month
10' x 20' Unit
  • drive up access
  • outdoor access
  • floor 1
  • roll up door
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
per month
10' x 25' Unit
  • drive up access
  • outdoor access
  • floor 1
  • roll up door
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
50% OFF 2 MONTHS
per month

Facility Hours

Sun
10:00 AM - 3:00 PM
Mon
9:00 AM - 6:00 PM
Tue
9:00 AM - 6:00 PM
Wed
9:00 AM - 6:00 PM
Thu
9:00 AM - 6:00 PM
Fri
9:00 AM - 6:00 PM
Sat
9:00 AM - 6:00 PM
Sun
6:00 AM - 10:00 PM
Mon
6:00 AM - 10:00 PM
Tue
6:00 AM - 10:00 PM
Wed
6:00 AM - 10:00 PM
Thu
6:00 AM - 10:00 PM
Fri
6:00 AM - 10:00 PM
Sat
6:00 AM - 10:00 PM

Features & Amenities

  • Fenced and lighted
  • Video cameras on site
  • Electronic gate access
  • Vehicle requires title
  • Moving supplies for sale
  • Email billing available
  • Accepts mail/packages for tenants
  • Rent due on 1st of each month
  • Auto-pay available
  • Vehicle must be running
  • Vehicle requires registration
  • Title must match renter
  • Cash accepted
  • Checks accepted
  • Credit cards accepted (visa, mastercard, amex, discover)
  • 5% military discount (applies to active-duty, reserves, veterans only)
  • 5% student discount
  • 5% senior discount

Facility's Fees & Requirements

  • Facility Administration Fee: $20.00

Additional Info from Facility

Customer Reviews

3.755 10
November 23rd, 2015
Your Storage Place, great value and great people helping you.
Anthony was able to help me find the storage unit that I needed and at a discount for the first two months which met all of my goals. I would recommend your storage place to friends and others because of the down to earth customer service I received that was thorough, quick and efficient. This storage unit has on site management, is a great value compared to other spots (I researched about 12 and visited 4 before choosing YSP) & is located conveniently to medical center, UTSA & residences on the North West and North Central parts of town.
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
4/5 (very secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
Manager's Response December 4th, 2015
Jonathan - we would like to thank you for your Great review. Sentry strives to provide our customer's with the best service in the industry, the cleanest property and we are extremely happy to see we have achieved our goal with your renting experience. Also, we would like to remind you that we have one of the best referral programs to offer in the self storage industry. When referring a customers we will provide you with a referral amount from $25 and up to $100 depending on the size your referral rents. There are no limits on how many referrals you can send our way, and receive a referral payment towards your next months rent.
March 24th, 2015
All packed up and ready to move on
Thanks for helpinge pick the right size unit and for the flaxibility!
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
5/5 (extremely secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
Manager's Response March 26th, 2015
Monica Thanks for leaving such a great review for our location. We aim to make our storage place "Your Storage Place" with our attention geared to great customer service. If there is ever anything that you need, please do not hesitate to let us know Thanks again
June 11th, 2012
It is Your Storage Place
Amanda and Mike were very helpful and extremely knowledgeable! They are very personable and made me feel completely at ease during my move. Thanks guys y'all are the best!!!
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
4/5 (very secure) Security
5/5 (outstanding) Service
4/5 (clean) Cleanliness
Manager's Response July 9th, 2013
Thank you Edie for your recommendation! We are happy we were able to provide you with the best customer service to help ease your move! Thanks again!
September 4th, 2014
It was positive and even tho it was busy, the gentleman was super n kind
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
4/5 (very secure) Security
5/5 (outstanding) Service
4/5 (clean) Cleanliness
Manager's Response September 5th, 2014
We're glad to hear you had a great experience!!!
July 4th, 2014
Uneventful and swift.
Recommended: Yes
4/5 (good value) Price
3/5 (secure) Security
4/5 (very helpful) Service
4/5 (clean) Cleanliness
Manager's Response July 24th, 2014
Thanks Henry!!
May 4th, 2013
Easy move in
Moving experience was very good. Amanda and Christian were very helpful in getting the paper work completed. However, the unit itself had lot of holes on the walls and a rework would get this place five stars!
Recommended: Yes
3/5 (fair price) Price
3/5 (secure) Security
3/5 (helpful) Service
3/5 (average) Cleanliness
Manager's Response July 9th, 2013
Thank you Anath for the recommendation! We were more than happy to help fulfill your storage needs. AND we are in the process of repairing our damaged units! Thanks again!
December 12th, 2010
Great Customer Service
The guys in the office were very friendly and helpful. Despite the cramped office space, they really tried to make the rental as painless as possible.
Recommended: No
0/5 (unfair price) Price
0/5 (not at all secure) Security
0/5 (very unhelpful) Service
0/5 (very dirty) Cleanliness
Manager's Response July 9th, 2013
Thank you Karen for the great review. We always strive to make all of our customers feel comfortable during any contact with our office personnel. Thank you again!
March 7th, 2015
nobody home!
Out on property for a long time while I waited to move in but ultimately got it done. I wished I had been made a bit more aware of some things, it wound up costing me more than I thought but still not a bad deal.
Recommended: Yes
3/5 (fair price) Price
3/5 (secure) Security
4/5 (very helpful) Service
4/5 (clean) Cleanliness
Manager's Response March 10th, 2015
Thanks for your honesty Martin, we understand your frustration which is why we always explain our pricing up front and leases in detail. If there is any assistance we can be of, please let us know, and we hope you enjoy your stay!!
June 22nd, 2014
Recommended: Yes
3/5 (fair price) Price
3/5 (secure) Security
5/5 (outstanding) Service
4/5 (clean) Cleanliness
Manager's Response June 24th, 2014
Thanks Mary!
October 7th, 2015
Another deceptive advertising company....
Place is OK, no better or worse than any other I guess. My issue is with lying and really that is what happened to me. When I reserved this unit the ad stated I was supposed to get 50% of one months rent. I was running tight for a flight when got there and forgot about that. I called Sparefoot to ask them a question and they reminded me the I was supposed to get that for Your Place. I called back to Your Place and was told that the 50% was at their discretion and depended on availability. Looked all over the reservation website and still don't see it. Apparently there was no "availability" when I got there even though there was plenty of empty vehicle storage parking places. Hate doing business with liars and would never get near this place again. Get it up front should you choose to do business here.
Recommended: No
3/5 (fair price) Price
3/5 (secure) Security
1/5 (very unhelpful) Service
3/5 (average) Cleanliness
Manager's Response October 12th, 2015
Mr. Jones this is the district manager Denise that just spoke with you a short time ago. First I would like to apologize again for the misunderstanding. As per our conversation I will coach our manager on how to deal with a discount when it falls off due to the amount of rentals between your reservation and coming to the facility. As I stated on our call we never try or want to mislead anyone for any reason, therefore we will refund you all funds paid on the day you rented and also like to offer you 50% off of two months whenever you are in need of storage in the future.