TCB Self Storage

Address
2415 East Caesar Avenue Kingsville TX 78363
Reviews
3.285 7
Call to book now
Get Directions

Available Units

5' x 5'
5' x 10'
5' x 15'
10' x 10'
10' x 15'
10' x 20'
10' x 30'
5' x 5' Unit
  • covered
  • climate controlled
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • 8ft ceiling
  • Household Storage Only (No Vehicles)
per month
5' x 5' Unit
  • covered
  • drive up access
  • outdoor access
  • roll up door
  • Household Storage Only (No Vehicles)
per month
5' x 10' Unit
  • covered
  • climate controlled
  • floor 1
  • roll up door
  • interior
  • Household Storage Only (No Vehicles)
per month
5' x 10' Unit
  • covered
  • drive up access
  • outdoor access
  • Household Storage Only (No Vehicles)
per month
5' x 15' Unit
  • covered
  • drive up access
  • outdoor access
  • Household Storage Only (No Vehicles)
per month
10' x 10' Unit
  • covered
  • drive up access
  • outdoor access
  • Household Storage Only (No Vehicles)
per month
10' x 15' Unit
  • covered
  • drive up access
  • outdoor access
  • Household Storage Only (No Vehicles)
per month
10' x 20' Unit
  • covered
  • drive up access
  • outdoor access
  • Household Storage Only (No Vehicles)
per month
12' x 30' Unit
  • power
  • covered
  • drive up access
  • outdoor access
  • premium unit
  • pullthrough
  • light in unit
  • roll up door
  • 12ft ceiling
  • available for vehicle storage
per month

Facility Hours

Sun
8:00 AM - 1:00 AM
Mon
8:00 AM - 6:00 PM
Tue
8:00 AM - 6:00 PM
Wed
8:00 AM - 6:00 PM
Thu
8:00 AM - 6:00 PM
Fri
8:00 AM - 6:00 PM
Sat
8:00 AM - 3:00 PM
Sun
8:00 AM - 8:00 PM
Mon
8:00 AM - 8:00 PM
Tue
8:00 AM - 8:00 PM
Wed
8:00 AM - 8:00 PM
Thu
8:00 AM - 8:00 PM
Fri
8:00 AM - 8:00 PM
Sat
8:00 AM - 8:00 PM

Features & Amenities

  • Truck rental available
  • Fenced and lighted
  • Video cameras on site
  • Handcarts available
  • Moving supplies for sale
  • Manager lives on-site
  • Spanish speakers on staff
  • Email billing available
  • Rent due on same day each month per lease start
  • Auto-pay available
  • Insurance available
  • Homeowners/renters insurance accepted
  • Cash accepted
  • Checks accepted
  • Credit cards accepted (visa, mastercard, amex, discover)
  • 10% military discount (applies to active-duty only)

Facility's Fees & Requirements

  • Facility Administration Fee: None
  • Insurance: Not Required

Additional Info from Facility

Customer Reviews

3.285 7
May 25th, 2015
Excellent customer service!
The staff is extremely friendly and smiling. Good pricing and everything was extremely clean.
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
5/5 (extremely secure) Security
5/5 (outstanding) Service
5/5 (squeaky clean) Cleanliness
May 28th, 2015
Very nice and easy
Recommended: Yes
3/5 (fair price) Price
4/5 (very secure) Security
4/5 (very helpful) Service
4/5 (clean) Cleanliness
January 22nd, 2015
Recommended: Yes
5/5 (excellent value) Price
4/5 (very secure) Security
5/5 (outstanding) Service
4/5 (clean) Cleanliness
July 27th, 2014
Good facility, a little more expensive than I am used to but is average for the area in which it is located
Recommended: Yes
2/5 (a little steep) Price
2/5 (somewhat secure) Security
3/5 (helpful) Service
3/5 (average) Cleanliness
April 15th, 2014
I'm in a small town now, and the rent is definitely cheaper here compared to the big city. The gate isn't working though, so I worry about people coming in with a pair of bolt cutters and stealing my stuff. There is someone who lives on the property though, so hopefully he would be aware if something like that happened.
Recommended: No
3/5 (fair price) Price
1/5 (not at all secure) Security
3/5 (helpful) Service
2/5 (somewhat dirty) Cleanliness
Manager's Response April 15th, 2014
We have purchased software for the gate and codes will be given to our tenants as soon as we get the gate up and running. We have surveillance cameras throughout the property, and also have a motion activated alarm system on the fence line. We are new owners and are constantly trying to update and secure the facility to best accommodate and protect our tenants and their belongings. Thank you for reserving a unit with us, we greatly appreciate your business!
February 2nd, 2014
Quoted wrong price
When I reserved online I was given a price of $40 and when I arrived at the facility they refused that price and gave me a charge of $60, $20 higher. Very frustrated. to be charged 50% more than I thought the fee was going to be does not seem right to me at all.
Recommended: Yes
1/5 (unfair price) Price
3/5 (secure) Security
3/5 (helpful) Service
3/5 (average) Cleanliness
Manager's Response February 4th, 2014
TCB Self Storage would like to apologize for any confusion. You requested a price for a 5x5 unit, which runs $40 a month just like our price lists states. However, you wanted a climate controlled unit, which does in fact rent for $60 a month. Both of these prices are listed on our price list on SpareFoot.com and in our office. We apologize for any inconvenience caused by this confusion. We are very happy to have you as a customer, and we are confident that you will be happy with our facility and service. TCB Self Storage
August 9th, 2014
Outrageous!
Since all storage in Kingsville is REALLY expensive, we chose this one because it was fairly new. Today we are packing a 26' U-haul (rented elsewhere) out of a 10x30 unit. It's disgustingly hot. And, eventhough our unit has wiring and I light in it, the electricity isn't connected AND we're paying for a lighted unit! In order to plug in a box fan, we had to plug it into a live outlet near the office. The guy came storming out DEMANDING that we PAY him $10 immediatly for using his electric or he was calling the cops!!
Recommended: No
2/5 (a little steep) Price
2/5 (somewhat secure) Security
2/5 (somewhat unhelpful) Service
3/5 (average) Cleanliness
Manager's Response August 13th, 2014
This is a response to Mr. Casey’s complaint about TCB SELF-STORAGE. Some of our units have an outlet and are charged an additional $10 monthly fee. Mr. Casey had not requested such a unit and was not been charged for electricity. When I (Owner) first heard of the situation; I told my manager that it “wasn’t worth the drama” As a courtesy we could easily have overlooked the one day usage of a fan. I didn’t realize that Mr. Casey had been running 4 fans for at least 4 hrs.; without authorization. The gentleman was called on the issue and he paid a $10 fee. The $10 fee is meant to provide lighting, not to run several fans or an A/C unit. Just to illustrate some possible abuses. The following day Mr. Casey returned for an additional 4 hrs. Ten dollars for the usage of 4 fans for a total of 8hrs. is not unreasonable. This day he was reminded that since he had paid his bill; he was certainly welcome to use the fans. He declined his right to the outlet… It is certainly true that a midday move in August can be very hot and we certainly encourage all of our clients to select a more suitable time of day for such a difficult project. Had Mr. Casey discussed his need to use four fans I am sure that we could have accommodated him. A great deal of effort and finances are being dedicated to improving the facilities for all of our clients at TCB SELF-STORAGE and it is always sad when we fail to satisfy anyone. We would never resort to calling the authorities except in the case regarding the safety of our employees and tenants. We thank SPAREFOOT for all of its assistance and support.